8th edition

Alles wat je maar kwijt wilt
Arvid

8th edition

Postby Arvid » Thu Aug 24, 2017 1:36 pm

Schijnt dat de 8e editie al weer uit is. Geen idee sinds wanneer. Heeft iemand al de nieuwe regels? Zo ja, is het wat?
May the force be with me :twisted:
Mr. Stabby

Re: 8th edition

Postby Mr. Stabby » Thu Aug 24, 2017 2:43 pm

Sinds de 2de week van juli, als ik het goed heb.

Nog niet gespeeld. Ziet er over het algemeen niet verkeerd uit op wat kleine dingen na die iets te simplistisch geschreven zijn.
The best thing about being a pessimist is that you are constantly being either proven right or pleasantly surprised.
sandtiger

Postby sandtiger » Wed Aug 30, 2017 6:27 pm

nu paar battles gespeeld. regels zijn enorm verminderd. zitten nog wel wat dingetjes tussen die op mij niet 100% logisch overkomt:
je mag bijvoorbeeld niet op een character schieten, als dat model niet het dichtstbijzijnde model is. dus zet een groep modellen (zeg chaos warriors) links, een zelfde groep ongeveer 20 inch naar rechts, en er tussen in (wat meer naar achter, 4 sorcerers.....). Deze mogen dus wel vrolijk op jou knallen, maar jij niet op hen...want de groepen warriors staan dichterbij.

een unit krijgt alleen cover van terrein als de gehele unit in het terrein staat.
kom m.i. vaak genoeg voor dat niet al je modellen in het terrein staan, maar niet 60-40 vb. tja, regels zeggen dus geen bonus.....

Rule-of-one: in matchplay (toernooi-gebaseerd) mag een bepaalde psychic power maar 1x per beurt gebruikt worden... (voordeel is wel dat je powers mag kiezen, dus je kan het wel spreiden als je meerdere casters hebt).

Ook in match-play: geen gratis te summonen troops meer. Punten hiervoor moet je vooraf reserveren. Je begint dus gewoon met minder troepen op tafel..

Al met al is het nog ff wennen. voordeel is natuurlijk wel dat je allerlei zaken ook onderling kan afspreken, wat nu wel of niet geldt. Houserules kunnen namelijk altijd
Arvid

Postby Arvid » Fri Sep 15, 2017 9:11 am

Na een vlugge doorkijk van de regels ben ik wel gecharmeerd van de nieuwe regels. Veel eenvoudiger. Hoe het uitpakt voor mijn daemons is nog even uitzoeken.
Mijn necron flyers kunnen in ieder geval makkelijker uit de luchtbgeschoten worden.
Arvid

Postby Arvid » Fri Sep 15, 2017 9:13 am

Als iemand zondag a.s. 40k wil uitproberen, dan speel ik graag een potje mee
sandtiger

Postby sandtiger » Sat Sep 16, 2017 6:36 pm

Arvid wrote:Als iemand zondag a.s. 40k wil uitproberen, dan speel ik graag een potje mee

gaan we doen, neem wel 2000 pts (is gelijk aan 100 Power rating) mee

Return to “Warhammer 40.000 Discussie”