Eindejaarsbattle 2020

Forum voor club en toernooinieuws
Arvid

Eindejaarsbattle 2020

Postby Arvid » Sun Aug 09, 2020 7:20 am

Heren en dames,

Het idee is geopperd om weer zoals vroeguh een grote eindejaars battle te spelen. Een mooie kans om eens lekker unieke en gekke dingen uit te proberen en om de saamhorigheid te versterken.

De vraag is even welke spelsystemen voor de eindejaarsbattle in aanmerking komen en welke we graag zouden willen doen. Zelf denk ik vooral aan Bolt Action, Kings of War of misschien wel Napoleon tijdperk.

Ik wil jullie vragen om hieronder je mening en voorkeur te geven. En poll maken lukte me even niet.
May the force be with me :twisted:
jagbow17

Re: Eindejaarsbattle 2020

Postby jagbow17 » Sun Aug 09, 2020 9:36 pm

Altijd in voor een eindejaars battle, het spelsysteem maakt mij niet zoveel uit. Ik denk dat de meerderheid onder ons wel iets heeft van Bolt Action dus lijkt mij dat dit bij uitstek geschikt is om wat mee te gaan doen op de een na laatste zondag in 2020
Last edited by jagbow17 on Sun Aug 09, 2020 9:59 pm, edited 1 time in total.
War is fear cloaked in courage
jagbow17

Postby jagbow17 » Sun Aug 09, 2020 9:58 pm

Zomaar een wild idee:
Stel dat we met 12 man zijn. We stellen dan 6 tafels op met elk een apart spelsysteem. Dus bv BA, KoW, Konflikt47, Bloodbowl, Sharp Practice en Team Yankee. Bedoeling is dan dat er uiteraard een beide kanten van de tafel een clublid komt te staan, die met het spelsysteem start. Na een kwartier(?) schuift ieder een tafel op, zodat je midden in een ander spel van iemand anders komt. Dat doe je dan 6 keer, totale speeltijd is dan tussen de 1,5 en 2 uur. Net lang genoeg om niet te gaan vervelen lijkt mij en kort genoeg om nog tijd over te houden om met elkaar een drankje te doen. Daarna kun je dit rouleren nog eens doen, maar dan aan de andere kant van de tafel, dus met andere legers ...
Uiteraard zul je bij alle spelsystemen het zo eenvoudig mogelijk moeten houden, dus bv bij BA 500 punten, en een beknopte overzicht van de spelregels ernaast moeten leggen. En alle leden moeten wel bereid zijn een leger ter beschikking te stellen waarmee een ieder mag spelen ....
War is fear cloaked in courage
Alcathalon
Site Admin

Postby Alcathalon » Mon Aug 10, 2020 9:59 pm

Ik heb een spelsysteem aangeschaft dat bedoeld is voor grotere groepen. Het is wel op Black Powder periode geent maar ik denk dat we binnen het collectief inmiddels genoeg modellen hebben om het te kunnen spelen :)

Alternatief is om tankslag te spelen. Iedereen heeft een tank (FoW) en dat in 2 (of meer) teams aan de slag zoiets als ik op mijn verjaardag had gedaan een jaar of 2 geleden.
To all your Warlords, The King of the North is on the move.
Geronimo

Postby Geronimo » Sat Aug 15, 2020 2:37 pm

Ik vind een herhaling van die big battle die wij op Fred zijn verjaardag gespeeld hebben ook een leuk idee :)
Of was dat ook tankslag? :)
Alcathalon
Site Admin

Postby Alcathalon » Sun Aug 16, 2020 8:35 am

Geronimo wrote:Ik vind een herhaling van die big battle die wij op Fred zijn verjaardag gespeeld hebben ook een leuk idee :)
Of was dat ook tankslag? :)

Dat bedoelde ik met Tankslag :D
To all your Warlords, The King of the North is on the move.

Return to “Club en toernooi nieuws”