Eigen kaarten/scenery voor thuis battles?

Alles met betrekking tot: Greenstuff, plastic card, MDF, superglue, enz
J.Morsch

Eigen kaarten/scenery voor thuis battles?

Postby J.Morsch » Wed Nov 09, 2016 3:36 pm

Hallo allemaal,

terwijl (facebook-loze) Jan en zijn vader tussen het werk door tijd steken in een mooie kaart voor thuis ben ik ook aan het knutselen geslagen.

Zo ben ik bezig geweest met deze 'betonnen' muurtjes en anti-tank wallen, een dorpsplein(moet nog opgeleukt worden), bossages en deze eerste anti-tank kruizen. Ik heb nog wat meer ideetjes met betrekking tot bossages zoals het gebruik van Scotschbrite. (ik schuur regelmatig velgen e.d. op voor kennissen en dan blijft er nog wel eens wat over).

Image

Image

Image

Image

Image
(de bossages zijn nog niet af door de slecht werkende lijm)

Even wat vragen mbt deze elementen:
1. iemand leuke ideetjes hoe ik dat pleintje een beetje leuk kan aankleden?
2. welke lijm ik het beste kan gebruiken om bossage te lijmen, houtlijm wordt opgezogen. Hotglue de oplossing?
3. ik heb de flock gelijmd met bais knutsellijm maar ik betwijfel of het blijft hangen. Moet ik in de plaats daarvan spray lijm gebruiken of moet dat er na het lijmen overheen?
4. ik wil stenen muurtjes bouwen van stenen grind uit de tuin, welke stevige lijm kan ik hier het beste voor gebruiken, kit?

Maar ik heb nog eigenlijk geen idee hoe ik mijn eigen speelkaart wil inrichten, zijn er handige guidelines of tips hoe je een leuk en eenvoudige kaart kan opstellen? Ik kijk wel eens rond op google maar dan vind je alleen onmogelijk mooie kaarten. Ik wil een kaart maken die ook zo weer op te ruimen is. Ook eigenlijk een vrij kleine kaart (2x2platen) voor kleinere battles voor op een avondje. Tot slot probeer ik het ook financieel aantrekkelijk te houden.

Iemand tips, guidelines en/of foto's waar ik mee aan de slag kan?
Bolt Action/K47 Soviet Army | Star Wars Legion | Test of Honour | Blood-Red-Skies
Alcathalon
Site Admin

Re: Eigen kaarten/scenery voor thuis battles?

Postby Alcathalon » Fri Nov 11, 2016 6:15 pm

2, houtlijm mogelijk onverdunt en anders iddd hotglue.
3 zeker houtlijm verdunt met een beetje water zodat het een karnemelk/melk achtig substantie wordt. Nadat het droog is zou je het eigenlijk moeten sealen. Dat kun je doen met sterk verdunde houtlijm. Goedkope haarlak of een vernis. Beide spuit je er overheen waarbij de laatste ook je schilderwerk beschermt. Kijk wel even of de vernis niet je materiaal aantast.
4 ik zou hotglue doen. Acrylkit zou evt. ook kunnen maar daar heb ik geen ervaring mee.

Ik begreep ff niet wat je met een "kaart" bedoelde maar begrijp nu dat het om een speeltafel/speelmat gaat. Het goedkoopste is 2 of 3 MDF platen te kopen van 1,22x0,61cm. Dan heb je met 3 platen een volledige speeltafel en is hij redelijk compact weg te bergen. Hier overheen kun je met houtlijm een grasmat of fijn zand plakken. Het zand kun je vervolgen met o.a. muurverf in de gewenste kleuren painten.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Succes
To all your Warlords, Kings of War is on the move. Starting with a campaign on the 1st of sept 2019.
J.Morsch

Postby J.Morsch » Fri Nov 11, 2016 6:51 pm

Inmiddels alweer heel wat gegoogled en wat ideetjes op gedaan. Ik zit toch te denken om voornamelijk richting industrial/Stalingrad-achtig te gaan. Van de week al barbed wire besteld en ik heb al bouwtekeningen voor verschillende potentiële kaarten en plannen om dingen te maken zoals water torens.

Budgetair gezien wil ik waarschijnlijk met 40k ruïnes aan de gang gaan voor de gebouwen. Eerst maar eens wat in elkaar zetten en dan later desnoods eens kijken naar knappe gebouwen. (die set op Warlords is epic!)

Ik vind deze heel erg tof en zijn mijn inspiratie:
Image

Image

Image

overigens welke maat spoor en wagonnetjes kan ik eventueel aanhouden? En is dat duur of waar krijg ik dat voor een leuke prijs(online of bij Huider in HHW?)
Bolt Action/K47 Soviet Army | Star Wars Legion | Test of Honour | Blood-Red-Skies
J.Morsch

Postby J.Morsch » Fri Oct 20, 2017 10:56 pm

Maar eens een update.

Ik ben in de afgelopen maanden/jaar bezig met zelf een speeltafel te maken. Deels om thuis te kunnen spelen maar grotendeels vanwege de hobby van bedenken en bouwen. Ik weet zelf ook wel dat niet alles even strak is maar ik heb er wel plezier in.

Image

Image

Image

Image

Er moeten nog een paar dingen gebeuren. Het foam onder het water moet in kleur of vervangen worden of aangepast want het staat mij nog niet aan. De ruïnes moeten nog aangepast worden, met name detail en basing aangekleed worden. En de grijze plaat wordt waarschijnlijk een begraafplaats maar daar ben ik nog niet over uit.
Alcathalon
Site Admin

Postby Alcathalon » Sun Oct 22, 2017 9:14 pm

Misschien ff met Vera contacten. Die is met een Stalingrad tafel bezig en heeft mooie gebouwen die je kune laten lasercutten. Zelfde geld voor treintjes maar de schaal voor BA is 1;56.
To all your Warlords, Kings of War is on the move. Starting with a campaign on the 1st of sept 2019.
J.Morsch

Postby J.Morsch » Mon Oct 23, 2017 3:06 pm

Alcathalon wrote:Misschien ff met Vera contacten. Die is met een Stalingrad tafel bezig en heeft mooie gebouwen die je kune laten lasercutten. Zelfde geld voor treintjes maar de schaal voor BA is 1;56.

Tot zover vind ik het wel even goed. Eerst maar eens wat test games spelen en dan later weer uitbreiden met mooiere huisjes e.d. :ugeek:
sandtiger

Postby sandtiger » Mon Oct 23, 2017 6:17 pm

J.Morsch wrote:.. Ik weet zelf ook wel dat niet alles even strak....

tja, wanneer noem je nu iets strak of niet..

J.Morsch wrote:...maar ik heb er wel plezier in

kijk, daar gaat het gewoon om!!!!

ik denk dat je met deze tafel meer dan voldoende fun kunt hebben op het BA-front
en dan is het strak zat 8-)

lekker bezig :!:
J.Morsch

Postby J.Morsch » Mon Oct 30, 2017 8:23 pm

De drie ruines zijn klaar.
Donkerbruin gespoten, Kaki voor de hoeken etc, Earth wash voor de stenen en Agrellan Earth texture voor de ondergrond.
Image

Image

Image

Nog steeds bezig met het kerkhof. Het gras is erop gelijmd maar blijf nog niet echt zitten. Iemand tips hiervoor?
Image
Scum o' the earth

Postby Scum o' the earth » Tue Oct 31, 2017 6:42 am

Houtlijm wil nog wel eens werken. Al dan niet verdunt. Dat is voor zo'n oppervlak goedkoper dan de superlijm die ik vaak voor bases gebruik.
J.Morsch

Postby J.Morsch » Wed Nov 01, 2017 10:43 pm

Scum o' the earth wrote:Houtlijm wil nog wel eens werken. Al dan niet verdunt. Dat is voor zo'n oppervlak goedkoper dan de superlijm die ik vaak voor bases gebruik.

Ik heb het met blanke lak spuitbus gedaan die ik nog had staan. :mrgreen:

Volgende stap was de simpele geschilderde verf roerstokken mooier te maken. Eerste stap is daar.
Ook 3 overige bedekt met wit=winter hout. De bases daarvan wil ik nog mooier maken.
Image

Over winter gesproken, de andere zijde van de platen worden wit, ofwel winter tafel:
Image

Return to “Knutsel Projecten”