Back from the dead

Stel je hier even voor.
seb76

Back from the dead

Postby seb76 » Fri Jun 21, 2019 2:28 pm

Ik heb dit topic maar even in het introductieforum gezet...

Ik ben al een lange tijd niet meer op de club geweest. Ik schilder nog wel eens wat en ga nog naar wat toernooitjes maar ik mis het casual gamen in de hoeksteen wel.
Met het opzetten van het uitzendbureau in Schagen en mijn privéleven bleef er niet heel veel tijd over voor gamen en stond mijn hoofd er niet echt meer naar. Het uitzendbureau is inmiddels succesvol en kan ik steeds meer loslaten, privé rommelt het nog maar denk ik dat een dagje weg om te gamen mij goed zou doen.

Mijn eerste vraag is dan ook: Ben ik nog welkom bij de club?

Ik speel tegenwoordig wat potjes en toernooitje Star Wars Legion. Voor diegene die het niet kennen, het is een wargame in het star wars imperium.De opvolger van Imperial Assault. Lijkt niet op 40K, het speelt snel, leuke regelset en fantastische setting. (ja ik ben een star wars fanboy!) Zoals jullie misschien nog wel van mij gewend zijn houdt ik er ook een blogje van bij. je kunt een kijkje nemen op: https://legion-outpost.blogspot.com/

Ik neem niet aan dat anderen bij de WCA dit spelen want ik zie er niets over op het forum. Als iemand het leuk vindt wil ik best een keer een demo battle doen. ik heb modellen en scenery genoeg.

Daarnaast ben ik tegenwoordig geintresseerd in X-Wing. ik heb de 2.0 core set en 2 extra ships maar omdat ik tegen niemand speel twijfel ik nog over uitbreiding.
Vraag 2: wordt X-Wing nog regelmatig gespeeld op de club?
en vraag 3: indien ja, zou iemand mij het een beetje kunnen leren? ik snap het principe en de basisregels maar heb geen idee of ik het allemaal wel goed doe.

Cheers,
Seb
Dargann Silvermane

Re: Back from the dead

Postby Dargann Silvermane » Fri Jun 21, 2019 7:28 pm

Welcome Back. Wanneer kom je?
Njaaa

Postby Njaaa » Sat Jun 22, 2019 10:31 am

Hi Seb mans...
Tuurlijk ben je nog welkom :-)

X-wing wordt nog gespeeld. Misschien dat Ewout of Vera je toe kunnen voegen in de X-wing whatts app groep. Ze vliegen regelmatig.

Zelf zit ik even in rustiger vaarwater vanwege omstandigheden, maar hoop toch snel weer te kunnen aanhaken met alles .

zondag 23 juni wordt weer NK Bolt Action gehouden in de Hoeksteen... perfecte gelegenheid om een koppie te komen doen.
Mr. Stabby

Postby Mr. Stabby » Sat Jun 22, 2019 3:42 pm

Welkom terug Seb! Natuurlijk ben je nog welkom. X-wing was een tijd erg populair maar met de aankondiging van versie 2.0 is het een beetje in elkaar gezakt. We hebben wel afgelopen clubdag een cooperative campaign afgerond die we voornamelijk buiten de clubdagen omspeelde.
Mocht je een keer langskomen, laat het dan weten en dan neem ik nog wat X-wing modellen mee.

Legion heb ik nog niet gezien op de club, maar de modellen zien er wel tof uit dus een intro potje klinkt wel goed!

Het is inderdaad wel handig als je in de X-wing chatgroep gezet kan worden. Het forum is nogal een beetje dood omdat de verschillende game WhatsApp groepen een stuk makkelijker zijn.
The best thing about being a pessimist is that you are constantly being either proven right or pleasantly surprised.
seb76

Postby seb76 » Mon Jun 24, 2019 10:08 am

Goed om te horen dat ik nog welkom ben :)

Legion is een leuk spelletje, speelt sneller dan 40K en minder onderhevig aan allerlei speciale regeltjes zoals in 40K. Lijkt meer op bolt action vind ik persoonlijk. Ik zou het graag eens demonstreren op de club. kom ik nog eens op terug.

Het Bolt Action kampioenschap heb ik helaas gemist. Ik had het wel op facebook voorbij zien komen maar mijn moeder was gisteren jarig dus ik kon sowieso niet. Wel leuk om te zien dat er nog steeds gebruik wordt gemaakt van de format die in de eerste editie door ons was opgesteld. Tof om te zien dat dit door anderen is overgenomen.

qua X-Wing ben ik een echte noob. ik heb twee potjes gespeeld zonder heel diep op de regels in te gaan. We speelden met de basis regels (quick play) Ik heb de core set plus een extra T-65 X-wing en Tie advanced. Ik denk dat een tweede core set een goede aanvulling zou zijn om tot een speelbaar 200 punten lijstje te komen. Ik hoop dat iemand met mij een keer een rustig potje met uitleg wil spelen.
Ik zou dan ook graag aan de app-groep worden toegevoegd. mijn nummer is (nul zes 13 75 16 92)
Scum o' the earth

Postby Scum o' the earth » Tue Jun 25, 2019 7:43 am

Natuurlijk ben je welkom! :o Gekkie.

Zoals Maarten al zei, hebben we net een coöp campaign afgerond voor X-wing 1.0 (met 2.0 homerules :lol: ) Ik ben nog aan het zoeken naar meer campaigns. Misschien is Heroes of the Aturi Cluster 2.0 een idee.

Daarnaast wil ik je ook wel inwijden in 2.0. Het is een easy to learn, hard to master spelletje, en met 2.0 ligt de
nadruk zelfs nog meer op maneuvreren.

Gezamelijk hebben we een hoop schepen. Ik vooral Rebels, en je mag altijd modellen lenen om uit te proberen.

Binnenkort verwacht ik ook nieuwe regels voor Epic ships. Dat zou mooi zijn, dan kan mijn Correllian Corvette weer eens uit de kist komen. En het lijkt me ook een leuk idee voor op de club.
younglord denisar

Postby younglord denisar » Tue Jun 25, 2019 8:16 am

Hoi Seb
Tuurlijk ben je welkom. Kunnen we weer genieten van je schilderkunsten.
Altijd leuk een nieuwe game te zien.

Op de club wordt inmiddels ook een (nieuwe) game gespeeld: Kings of War. Beetje oude Warhammer gedachte, maar een stuk simpeller (maar niet eenvoudig te spelen).
Let's play ball :mrgreen: CBBC
Alcathalon
Site Admin

Postby Alcathalon » Tue Jun 25, 2019 9:49 am

Hou Seb.
Super dat je weer wilt aanhaken. Je bent altijd welkom en wie weet kun je mensen overhalen om Legion te gaan spelen.
To all your Warlords, Kings of War is on the move. Starting with a campaign on the 1st of sept 2019.
seb76

Postby seb76 » Tue Jun 25, 2019 11:30 am

Alcathalon wrote:Hou Seb.
Super dat je weer wilt aanhaken. Je bent altijd welkom en wie weet kun je mensen overhalen om Legion te gaan spelen.

Dat is me ooit gelukt Met Bolt Action met alle gevolgen van dien. Laat me voorop stellen dat ik er niet op uit ben zieltjes te winnen voor Legion. Het is een leuk spel, vrij snel onder de knie te krijgen. Helemaal als je al wat X-Wing ervaring hebt. Ik heb 2 factions, de enige twee die er op dit moment uit zijn. Rebels en imperials. Dus die leen ik graag uit voor een demo of potje tussendoor. De regelset is overigens gratis te downloaden op de FFG site dus iedereen kan de regels zo leren. Bij Mox zijn er geloof ik 6 spelers die het spelen maar ik verwacht met het uitkomen van de nieuwe core set in september (clones vs seperatists) er meer spelers bij komen.

Voor nu ben ik met name geintresseerd in X-wing. lekker makkelijk spelen en ondertussen lekker doorschilderen met Legion. Ik wordt graag aan de X-wing app toegevoegd. (nul zes 13 75 16 92)
Njaaa

Postby Njaaa » Fri Jul 05, 2019 7:33 pm

Bij Mox waren laatst 2 gasten Legions aan het spelen op maandagavond.... (voor de weet)

Return to “Introducties”